risbräck, min favorit

alltså en av mina absoluta favoriter i godisväg är risbräck.
det är hur gott som helst. men nu har jag ju godisförbud.


man börjar med att plasta in en skärbräda, där man sedan her allt på.
sen en eller två chokladkakor, beror på hur mycket man vill ha
puffat ris
och man gör ett vattenbad med en kastrull och en tallrik.


sen smälter man chokladen i vattenbadet och her sedan i det puffade riset.


sen när man blandat i det puffade riset i den smälta chokladen her man upp det på skärbrädan och sen in i frysen tills den blir tillräckligt hård. sen är det bara att smaska!

nu ska jag städa och göra läxor. återkommer senare!!

/amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0